De 3 daagse module sluit aan op de inleidende basiscursus sensorische informatieverwerking voor logopedisten. De module is onder andere gebaseerd op de ideeën uit de methodisch opgebouwde, op evidentie aangestuurde methodiek, Sequential Oral Sensory (S.O.S.) Appraoch to feeding . Na deze module kun je:
- kritisch eetgedrag beschrijven.
- een sensori-motore analyse maken en deze relateren aan het kritisch eetgedrag.
- Zowel voor het individuele kind als ook in groepsverband interventie strategieën in samenspraak met ouders ontwerpen.
- de zintuiglijke en motorische kansen en kwetsbaarheden aan zorgvragen rondom kritisch eetgedrag onderzoeken.
- een sensori-motorische voedingsanalyse maken.
- ouders en kinderen ondersteunen in het verminderen van kritisch eetgedrag op een positieve, praktische en op basis van evidentie aangestuurde wijze.
- de begeleiding aan laten sluiten bij de sociaal-emotionele ontwikkeling van het kind.
Deze module richt zich op onderzoek en behandeling van kinderen met eetproblemen vanaf de start van vaste voeding. Eetstoornissen (anorexia, boulimia, obesitas) en slikstoornissen worden in deze module niet uitgewerkt.