Aanbod voor de beroepsgroep Logopedist
Categorie
Voor wie
Accreditatie
Niveau
Lesvorm
Problematiek
Werkveld
Cliënt doelgroep
(Beroeps)opleiding
Behandelvorm
Taakgebied
Startdatum
Weekdag
Omvang
Nieuw
Psychotherapeutische behandelvormen
Ggz volwassenen
Herstel
POH-GGZ en wijkteams
Jeugd, gezin en onderwijs
Anders Kijken naar Kinderen
Ouderen
Forensische zorg
Verstandelijke beperking
Autisme
Medische psychologie en seksuologie
Sensorische informatieverwerking bij dementie of NAH met restschade
Bij mensen met dementie verloopt de zintuiglijke informatieverwerking, door een veranderde (ver)werking binnen het brein, niet altijd zo vanzelfsprekend of anders dan gewoon. In deze module leert u te beoordelen waar kansen liggen in het aanbieden van …
Studiedag Sensory Profile
Tijdens deze studiedag leer je de Sensory Profile vragenlijst te gebruiken als aanvullend onderzoeksinstrument voor gebruik in jouw praktijk. Op basis van deze vragenlijst én jouw vakgerelateerd onderzoek worden ondersteunende en belemmerende sensorische …
Thematische expertmodule - Zelfverwonding
Nederland telt ruim 15.600 volwassenen met een verstandelijke beperking en ernstig probleemgedrag (bijvoorbeeld agressie of zelfverwonding), volgens onderzoek van het Nivel in 2019. Dit maakt dat bijna iedereen die in de gehandicapten zorg werkt, vroeg …
Inleiding sensorische informatieverwerking voor logopedisten
Ben je op zoek naar een praktische cursus over de relatie tussen de zintuigen, de prikkelverwerking en de ontwikkeling van communicatieve vaardigheden, spraak, taal, eten en drinken? Dan is deze module die specifiek voor logopedisten ontwikkeld is en met …
Congres Anders Kijken naar kinderen
Geluiden, beelden, aanrakingen, geuren - de wereld vraagt voortdurend om verwerking van sensorische informatie en dat vraagt veel van ons als mens. Prikkels zijn overal en in overvloed. Overprikkeling, moeite met concentratie, slaapproblemen, verhoogde …
Kijk eens anders en coach vanuit kracht en mogelijkheden
In deze module krijg je antwoord op vragen zoals: Hoe breng ik informatie over op de mensen om de cliënt heen? Hoe overtuig ik de omgeving om samen met de cliënt aanpassingen te maken zodat de interventie beter verloopt? Hoe kan ik cliënten uitnodigen …
(E)MB hoe zie jij het?
Werk je met kinderen, jongeren en/of volwassenen met een verstandelijke beperking en uitdagingen op het gebied van prikkelverwerking? Dan is deze basiscursus een goede keuze. Kenmerkend bij deze doelgroep is de complexe problematiek waarbij sensorische, …
Anders Kijken naar selectieve eters
Eten is een vaardigheid die je moet leren en ervaren, ouders spelen daarin een belangrijke rol. Het uiteindelijke doel van de interventie is om samen met de ouders meer variatie te krijgen in het eetpatroon en eten als een meer plezierige activiteit te …