Veelgestelde vragen

Je kunt je snel en gemakkelijk online inschrijven via www.rinogroep.nl. Direct na inschrijving ontvang je een automatische ontvangstbevestiging per e-mail. Circa vijf weken voor de startdatum van de opleiding/cursus krijg je bericht of deze daadwerkelijk doorgaat. Je ontvangt dan het programma en lesmateriaal.

Aanmelding voor een BIG-opleiding geschiedt via de praktijkinstelling. Kandidaten voor de postmaster opleiding tot gezondheidszorgpsycholoog dienen in het bezit te zijn van een LOGO-verklaring.

Je dient je aan te melden bij het landelijk aanmeldingspunt, het SPON in Nijmegen. Wanneer is gebleken dat je voldoet aan de toelatingsvoorwaarden ontvang je een LOGO-verklaring, zodat je kunt solliciteren op een praktijkopleidingsplaats voor de postmaster opleiding tot gezondheidszorgpsycholoog.

Wanneer de inschrijving op de website open is zonder melding van een wachtlijst, kun je je nog inschrijven. Mocht het voorkomen dat meerdere deelnemers zich gelijktijdig inschrijven waardoor je onverhoopt op de wachtlijst wordt geplaatst, dan informeren wij jou hierover zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen tien werkdagen.

Gezien de omvang van ons aanbod en de grote mate van belangstelling voor het grootste deel daarvan is het niet mogelijk om een deelnameplaats te reserveren of onder voorbehoud in te schrijven.

Na jouw inschrijving gelden de annuleringsvoorwaarden. Binnen de wettelijk bedenktermijn van veertien dagen kun je jouw inschrijving kosteloos annuleren, tenzij de opleiding/cursus binnen deze veertien dagen start. Annuleren kan alleen schriftelijk of per e-mail. Annulering tot vijf weken voor aanvang van de opleiding/cursus kost € 55 administratiekosten. Bij annulering binnen vijf weken voor aanvang ben je de volledige prijs verschuldigd. Wel kun je eventueel een vervanger jouw plaats laten innemen. Zie de volledige voorwaarden.

Inschrijving vindt altijd plaats op volgorde van binnenkomst. Is een opleiding/cursus vol, dan kun je je inschrijven voor de wachtlijst. Wanneer er door annulering een plaats vrijkomt, benaderen wij degenen die op de wachtlijst staan. Indien je op de wachtlijst staat en van deelname afziet, berekenen wij geen annuleringskosten. Als je op de wachtlijst staat, word je niet automatisch ingeschreven voor de volgende startdatum. Wel ontvang je bericht als er nieuwe data bekend zijn. Je kunt dan aangeven of je jouw inschrijving wilt handhaven voor de nieuwe startdatum.

De doorgang hangt af van het aantal deelnemers dat zich op de sluitdatum van inschrijving heeft ingeschreven. Uiterlijk vijf weken voor aanvang is dit bekend en uiterlijk vier weken voor aanvang word je geïnformeerd. Wanneer het besluit eerder wordt genomen, zijn wij je graag snel van dienst en zullen wij je eerder informeren.

De factuur wordt verstuurd op het moment dat de opleiding/cursus definitief doorgaat. Indien je de factuur graag eerder ontvangt, geef je dit dan aan op het inschrijfformulier of neem hierover contact op met de infodesk. De factuur wordt verstuurd naar het adres dat bij inschrijving is opgegeven. Wanneer je dit wilt wijzigen, word je verzocht dit uiterlijk vijf weken voor aanvang te doen.

Wanneer je een factuur in termijnen wilt betalen, neem dan contact met ons op. Wij zullen dan een betalingsregeling met jou overeenkomen. Het uitgangspunt van de betalingsregeling is dat de volledige kosten vóór afloop van de activiteit voldaan dienen te zijn.

Voor de meeste opleidingen en cursussen geldt dat je een certificaat ontvangt indien je minimaal 90% van de cursustijd aanwezig bent en een eventuele toets met goed gevolg aflegt, conform de accreditatie-eisen die veel beroepsverenigingen stellen. Soms geldt een afwijkende voorwaarde, dit staat dan bij de betreffende opleiding/cursus vermeld. De eventuele accreditaties worden vermeld op het certificaat. Het certificaat wordt circa twee weken na afloop toegestuurd, mits je de volledige kosten voldaan hebt.
Neem je deel aan een BIG-opleiding, dan ontvang je een getuigschrift na afronding van het cursorische en praktijkgedeelte. Hiermee kun je je inschrijven in het BIG-register en behoor je tot een erkende beroepsgroep met een beschermde titel.

Wij hanteren het principe dat je een opleiding/cursus afmaakt met de groep waarmee je begint. Reden hiervoor is de veiligheid in de groep, met name in cursussen waarin veel persoonlijke ervaringen worden gedeeld. Wanneer je vooraf weet dat je niet voldoende aanwezig kunt zijn, adviseren wij je om je voor de volgende cursus in te schrijven. Doen zich tijdens de opleiding/cursus onvoorziene omstandigheden voor waardoor je deze niet kunt afronden, dan zoeken wij samen met jou naar een passende oplossing. Bij de BIG-opleidingen is 100% aanwezigheid verplicht.

Wanneer je niet in de gelegenheid bent de cursus te volgen op de geplande data, dan kun je je op de website aanmelden als belangstellende of je kunt contact opnemen met de infodesk. Wij informeren je dan zodra er nieuwe data bekend zijn. Bij veel belangstelling plannen wij de opleiding/cursus zo snel mogelijk opnieuw.

Op de webpagina staat bij de betreffende opleiding/cursus vermeld wat bij de prijs is inbegrepen en wat niet. Meestal zijn alleen door jou aan te schaffen boeken niet inbegrepen. Wij berekenen daarnaast geen aanvullende kosten, je betaalt dus geen inschrijf- of examengeld.

Klik hier voor de algemene voorwaarden.
Voor de BIG- en profielopleidingen worden de voorwaarden vastgelegd in een opleidingsovereenkomst en leerarbeidsovereenkomst tussen de deelnemer en het opleidingsinstituut resp. de praktijkinstelling.

Wanneer je niet past binnen de omschreven doelgroep en toch graag wilt deelnemen, raden wij je aan om contact met ons op te nemen via de infodesk. Het beste kun je een e-mail naar de infodesk sturen met vermelding van de opleiding/cursus waaraan je wilt deelnemen, jouw motivatie voor deelname, vooropleiding, werkervaring en huidige functie. Wij leggen jouw situatie dan voor aan de docent.

Heb je vragen over een opleiding? Of twijfel je welke opleiding het best bij jouw ambities past? Uiteraard zijn wij je graag van dienst bij het maken van een goede keuze. Wij adviseren je dan een e-mail naar de infodesk te sturen met vermelding van jouw vooropleiding, werkervaring, leerwens(en) en contactgegevens. Wij nemen vervolgens contact met jou op om de mogelijkheden te bespreken.

De aangevraagde en toegekende accreditaties staan vermeld bij de betreffende opleiding/cursus op de website. Mis je hierbij een accreditatie waaraan je behoefte hebt, laat het ons weten. Wij kunnen deze accreditatie dan in veel gevallen alsnog voor jou aanvragen.

Bijna al onze opleidingen en cursussen kunnen incompany worden uitgevoerd. Daarbij is het mogelijk om (delen uit) een aantal cursussen te combineren of een speciaal traject te ontwikkelen voor jouw organisatie. Klik hier voor meer informatie over incompany en maatwerk.

Wij hebben een breed en divers aanbod, maar het kan natuurlijk zijn dat je een andere scholingsbehoefte hebt. Laat het ons vooral weten! Wij ontwikkelen voortdurend nieuwe opleidingen en cursussen, dus mogelijk is de door jou gewenste cursus al in ontwikkeling of kunnen wij deze juist ontwikkelen naar aanleiding van jouw wensen.

Stuur jouw wijziging naar infodesk@rinogroep.nl.

Wij doen ons best om jou zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mocht je onverhoopt ontevreden zijn dan horen wij dat graag. Stuur jouw vraag of opmerking naar infodesk@rinogroep.nl. Afhankelijk van het onderwerp zorgen wij dat jouw bericht terecht komt bij de verantwoordelijke manager. Als dit contact niet tot een oplossing leidt, dan kun je een formele klacht indienen door middel van het klachtenformulier dat je vindt bij de klachtenprocedure.
Neem je deel aan een BIG-opleiding, dan kun je je wenden tot de examencommissie. De geschillenprocedure staat vermeld in de studiegids van jouw opleiding.