Judith van Eekelen

Judith van Eekelen is orthopedagoog-generalist en werkzaam als behandelcoördinator bij de Vroegbehandeling van Kentalis. In deze functie is zij verantwoordelijk voor de coördinatie van behandeling aan jonge kinderen met (vermoedens van) taalontwikkelingsstoornissen, vaak in combinatie met bredere ontwikkelingsproblematiek.
Judith heeft ruim vijftien jaar ervaring in het begeleiden en behandelen van kinderen met een (licht) verstandelijke beperking, autismespectrumstoornissen, hechtingsproblematiek en trauma. Zij richt zich hierbij op het begeleiden van het systeem rondom het kind, zowel professionals als (pleeg)ouders. Voorafgaand aan haar baan bij Kentalis, werkte zij onder meer bij SDW als gedragsdeskundige in de pleegzorg, gezinshuizen, PPG en een kinderdagcentrum. Daar bood zij ook werkbegeleiding van collega’s in het vakgebied. Tevens was zij ruim tien jaar werkzaam bij Pameijer, waar zij als behandelcoördinator betrokken was bij diverse kinderdagcentra en stichting Vroeghulp.
Binnen RINO Groep verzorgt Judith samen met Inge Maters de cursus ‘Anders kijken naar SI en (hechtings)trauma bij kinderen met een verstandelijke beperking’. In deze cursus richten zij zich op de wisselwerking tussen sensorische informatieverwerking, hechtingsproblemen en trauma.
Judith heeft ruim vijftien jaar ervaring in het begeleiden en behandelen van kinderen met een (licht) verstandelijke beperking, autismespectrumstoornissen, hechtingsproblematiek en trauma. Zij richt zich hierbij op het begeleiden van het systeem rondom het kind, zowel professionals als (pleeg)ouders. Voorafgaand aan haar baan bij Kentalis, werkte zij onder meer bij SDW als gedragsdeskundige in de pleegzorg, gezinshuizen, PPG en een kinderdagcentrum. Daar bood zij ook werkbegeleiding van collega’s in het vakgebied. Tevens was zij ruim tien jaar werkzaam bij Pameijer, waar zij als behandelcoördinator betrokken was bij diverse kinderdagcentra en stichting Vroeghulp.
Binnen RINO Groep verzorgt Judith samen met Inge Maters de cursus ‘Anders kijken naar SI en (hechtings)trauma bij kinderen met een verstandelijke beperking’. In deze cursus richten zij zich op de wisselwerking tussen sensorische informatieverwerking, hechtingsproblemen en trauma.