Totaaloverzicht
Voor alle werkterreinen en beroepen in en rond de ggz vind je bij de RINO Groep passende opleidingen en cursussen.
Congressen en masterclasses
- E-learning Webinar Gender- en seksuele diversiteit
- Seminar neuropsychotherapie: diagnostiek en behandeling van agitatie en apathie
- Congres Lichaamsgericht werken bij trauma met focus op Sensorimotor Psychotherapy
- Congres Seksuele gezondheid. Dat spreekt vanzelf?
- Family System Trauma (FST) Supervisietraject
- Masterclass Body Basics vanuit Sensorimotor Psychotherapy
- Ervaringsgericht 2-daags seminar Technieken voor geïntegreerde gezinstherapie bij hechtingstrauma's
- Masterclass Play en Fun activities for engaging different types of children
- Masterclass trauma en systeemtherapie: Treating the traumatized child
- Congres Pedagogisch kompas voor het voortgezet onderwijs en mbo
- Webinar Gender- en seksuele diversiteit
- Congres Kind en spel: trauma en systeemgericht werken
- Congres Autisme, een concept in beweging
- Behandelen van relationeel (ontwikkelings)trauma - congres met Dan Hughes
- Masterclass Carla Sharp
- Congres De mens in de 'behandelkamer' met Dirk de Wachter
- Masterclass Dyadic Developmental Psychotherapy (DDP) - Level 1
Psychotherapeutische behandelvormen
- Seminar neuropsychotherapie: diagnostiek en behandeling van agitatie en apathie
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie - Verdieping (70 uur) - Online
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie - Verdieping (70 uur)
- Congres De mens in de 'behandelkamer' met Dirk de Wachter
- Verdieping psychotherapeutische behandelvormen
Psychotherapeutische behandelvormen | Cognitieve gedragstherapie
- Introductie: werken met Virtual Reality in de ggz, welzijnssector of forensisch veld
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie - accent KJ (100 uur) - Blended
- Post-hbo opleiding cognitief gedragstherapeutisch werker
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie (100 uur)
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie - Verdieping (70 uur) - Online
- Family System Trauma (FST) Supervisietraject
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie - Inleiding (30 uur) - Blended
- Mindfulness Based Cognitieve Therapie in een medische setting
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie - Inleiding (30 uur) - Online
- Angst na Kanker
- Basiscursus Mindfulness Based Cognitive Therapy (MBCT)
- Vervolgcursus cognitieve gedragstherapie: CGT binnen het forensisch werkveld (50 uur)
- Acceptance and Commitment Therapy (ACT-HBO)
- Behandeling van jeugdigen (adolescenten) met een negatief zelfbeeld
- Vervolgcursus systemische gedragstherapie (50 uur)
- Behandeling van cliënten met een negatief zelfbeeld
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie - Verdieping (70 uur)
- Acceptance and Commitment Therapy (ACT)
- Cognitieve gedragstherapie bij kinderen en jongeren met autisme
- Vervolgcursus cognitieve gedragstherapie: trauma, rouw en verwerkingstechnieken (50 uur)
- Dialectische gedragstherapie
- Vervolgworkshop Angst na kanker
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie | accent ouderen (100 uur)
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie (100 uur) - Online
- Vervolgcursus cognitieve gedragstherapie: Behandeling van cliënten met een licht verstandelijke beperking (LVB) (50 uur)
- Cognitieve gedragstherapie bij vermoeidheid na kanker
- Young Professionals: Workshop mindfulness
- Young Professionals: Workshop cognitieve gedragstherapie
- Modulaire opleiding cognitieve gedragstherapie
Psychotherapeutische behandelvormen | Systeemtherapie
- Partnerrelatietherapie op systemische grondslag
- Post-hbo opleiding systeemtherapeutisch medewerker
- Narratieve systeemtherapie
- Family System Trauma (FST) Supervisietraject
- Theoretisch technische hoofdcursus systeemtherapie, inclusief 12 uur wetenschap
- Trauma en systeemtherapie: een ingewikkelde, maar noodzakelijke combinatie
- Masterclass trauma en systeemtherapie: Treating the traumatized child
- Vervolgcursus systemische gedragstherapie (50 uur)
- Post-hbo opleiding NVRG-systeemtherapeutisch werker
- Specialistische cursus Systeemtherapie kind & jeugd
- Geweldspatroon van dwingende controle in (ex-)partnerrelaties
- Behandelen van relationeel (ontwikkelings)trauma - congres met Dan Hughes
- Hechtingsgerichte systeemtherapie met een hoofdrol voor de poppetjes
- Masterclass Dyadic Developmental Psychotherapy (DDP) - Level 1
- Young Professionals: Workshop systeemtherapie
- Modulaire opleiding systeemtherapie
Psychotherapeutische behandelvormen | Schematherapie
Psychotherapeutische behandelvormen | MBT
Psychotherapeutische behandelvormen | EMDR
- EMDR bij mensen met autisme
- Congres Lichaamsgericht werken bij trauma met focus op Sensorimotor Psychotherapy
- Schematherapie en EMDR
- Vervolgcursus EMDR bij volwassenen
- Basiscursus EMDR volwassenen
- Basisopleiding EMDR bij kinderen en jeugdigen
- Verdiepingscursus traumadiagnostiek en EMDR therapie bij mensen met een verstandelijke beperking
- Congres Autisme, een concept in beweging
- EMDR binnen de forensische psychiatrie: net even anders
- Herkennen en behandelmogelijkheden van trauma bij mensen met een verstandelijke beperking
- Vervolgcursus EMDR bij volwassenen
Psychotherapeutische behandelvormen | Overige psychotherapie
- E-learning neuropsychotherapie: Persoonlijkheidsveranderingen bij hersenletsel!
- Seminar neuropsychotherapie: diagnostiek en behandeling van agitatie en apathie
- Congres Lichaamsgericht werken bij trauma met focus op Sensorimotor Psychotherapy
- Supervisorencursus psychotherapie
- Affect Fobie Therapie (AFT) in groepen
- Masterclass Body Basics vanuit Sensorimotor Psychotherapy
- Affect Fobie Therapie (AFT)
- Ervaringsgericht 2-daags seminar Technieken voor geïntegreerde gezinstherapie bij hechtingstrauma's
- Oplossingsgerichte korte psychotherapie
- Basiscursus groepsdynamica
- Interpersoonlijke psychotherapie (IPT) bij depressie
- Oplossingsgerichte korte (psycho)therapie bij kinderen en jeugdigen
- Provocatieve technieken in de behandeling
- Affect Fobie Therapie (AFT) - Vervolgopleiding
- Masterclass Carla Sharp
- Postmaster opleiding speltherapie: Spel als psychotherapeutische interventie
- Congres De mens in de 'behandelkamer' met Dirk de Wachter
- Behandeling complexe dissociatieve stoornissen - fase 1
- Persoonsgerichte experiëntiële psychotherapie
- Young Professionals: Workshop psychotherapeutische aspecten
- Modulaire opleiding psychotraumatherapeut
Ggz volwassenen
- E-learning Wet verplichte ggz (Wvggz)
- E-learning neuropsychotherapie: Persoonlijkheidsveranderingen bij hersenletsel!
- E-learning Webinar Gender- en seksuele diversiteit
- Seminar neuropsychotherapie: diagnostiek en behandeling van agitatie en apathie
- Congres Seksuele gezondheid. Dat spreekt vanzelf?
- Congres Autisme, een concept in beweging
- Diagnostiek en behandeling van dwang, preoccupaties en rituelen bij autisme
- Congres De mens in de 'behandelkamer' met Dirk de Wachter
Ggz volwassenen | Psychopathologie en diagnostiek
- E-learning module: van DSM-IV naar DSM-5 voor de specialist
- E-learning Wet verplichte ggz (Wvggz)
- Emotionele ontwikkeling en welbevinden: Diagnostiek (SEO-V en SEO-R²) en interventies
- Seminar neuropsychotherapie: diagnostiek en behandeling van agitatie en apathie
- Diagnostiek in de generalistische basis-ggz
- Training in de HCR-20: V3
- Specialistische diagnostiek bij verslaving en psychiatrie
- Begeleiding van verminderd ziekte-inzicht bij volwassenen en ouderen met hersenletsel
- Hoogbegaafde volwassenen in de ggz
- Psychische stoornissen bij zwangere en pas bevallen vrouwen voor hbo'ers
- Diagnostiek en behandeling van gecompliceerde rouw
- Stalking Risk Profile: risicotaxatie en management bij stalkers
- Basiscursus psychopathologie volwassenen
- Toepassen van de SCID-5-P bij persoonlijkheidsstoornissen
- Differentiaaldiagnostiek dissociatieve stoornissen, ernstige persoonlijkheidsstoornissen, nabootsing
- Neuropsychologisch onderzoek bij 6-60 jarigen voor psychodiagnostisch werkenden
- Ontwikkelingsprofiel
- Ontwikkelingspsychologie
- Psychische stoornissen rondom fertiliteit, zwangerschap en bevalling
- Screening bij stalking
- Risicotaxatie in de ambulante praktijk: training in de RAF GGZ
- Young Professionals: Workshop een goede intake (V&O)
- Psychofarmaca en medicatieveiligheid
- Dubbele diagnose
Ggz volwassenen | Begeleiding en behandeling
- E-learning neuropsychotherapie: Persoonlijkheidsveranderingen bij hersenletsel!
- E-learning Webinar Gender- en seksuele diversiteit
- Gezinsgerichte schematherapie
- Hulpverlenen en begeleiden bij zelfbeschadiging
- Yucelmethode bij mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB)
- Post-hbo opleiding systeemtherapeutisch medewerker
- Begeleiden van hoogbegaafde volwassenen
- Werken met levenslijnen: de levensboekmethode
- Slaap en de behandeling van slaapstoornissen
- Introductie: werken met Virtual Reality in de ggz, welzijnssector of forensisch veld
- Forensische psychiatrie binnen de RIBW: net even anders
- Suïcidepreventietraining gatekeeper
- Praktische psychofarmacologie bij volwassenen en ouderen
- Imaginatie en symbooldrama (KIPB)
- Begeleiding van verminderd ziekte-inzicht bij volwassenen en ouderen met hersenletsel
- Hoogbegaafde volwassenen in de ggz
- De kracht van motiverende gespreksvoering
- Yucelmethode
- Belichaamde professionaliteit
- Motiverende gespreksvoering voor gedragswetenschappers
- Supervisorencursus psychotherapie
- Hanteren van problemen en dilemma’s in werkbegeleiding en supervisie
- Eendaagse Basiscursus werkbegeleiding
- Affect Fobie Therapie (AFT) in groepen
- Verrassende interventies bij behandeling van trauma, depressie en angst
- Het KOP-model: kortdurende behandeling binnen de generalistische basis-ggz en POH-GGZ
- Angst na Kanker
- Post-hbo opleiding bemoeizorg
- Post-hbo opleiding ggz-agoog
- Affect Fobie Therapie (AFT)
- Schematherapie voor ouders en de Infant Mental Health (IMH) visie
- Trauma en systeemtherapie: een ingewikkelde, maar noodzakelijke combinatie
- Oplossingsgerichte korte psychotherapie
- De patiënt met een ernstige psychiatrische aandoening (EPA) in de huisartsenpraktijk
- Tweedaagse cursus Werkbegeleiding en supervisie
- Man, vrouw of anders? Over genderdiversiteit en genderdysforie bij adolescenten
- Opleiding Imaginatie en symbolen bij trauma en gehechtheidsproblematiek
- Stabilisatieprogramma voor traumaverwerking
- Behandeling van cliënten met een negatief zelfbeeld
- Complexe scheidingen
- Post-hbo opleiding NVRG-systeemtherapeutisch werker
- Aanpak vervuiling en hoarding
- Opgroeien in een adoptiegezin, pleeggezin of gezinshuis
- Geweldspatroon van dwingende controle in (ex-)partnerrelaties
- Provocatieve technieken in de behandeling
- Cursus psychotraumahulpverlener
- Korte opleiding Relatietherapie (KOR)
- De psychose van binnenuit bekeken
- Positieve psychologie in de praktijk
- Dialectische gedragstherapie
- Webinar Gender- en seksuele diversiteit
- Affect Fobie Therapie (AFT) - Vervolgopleiding
- Vervolgworkshop Angst na kanker
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie | accent ouderen (100 uur)
- Hechtingsgerichte systeemtherapie met een hoofdrol voor de poppetjes
- Gender- en seksuele diversiteit in de praktijk
- TOP-3 methodiek samenwerken voor veiligheid
- Online mogelijkheden in begeleiding en behandeling
- Conflicten in therapiegroepen: constructief benutten
- Behandeling complexe dissociatieve stoornissen - fase 1
- Post-hbo opleiding forensische psychiatrie
- Cognitieve gedragstherapie bij vermoeidheid na kanker
- Masterclass Dyadic Developmental Psychotherapy (DDP) - Level 1
- Persoonsgerichte experiëntiële psychotherapie
- Indiceren van zorg bij psychische stoornissen in de WMO
- Psychopathologie en de Wvggz: wat kan de begeleider?
- Young Professionals: Workshop motiverende gespreksvoering
- Suïcidepreventietraining gatekeeper
- Dwangreductie en de-escalatie in de forensische zorg
- Geweldloze communicatie
- Modulaire opleiding cognitieve gedragstherapie
- Modulaire opleiding systeemtherapie
- Modulaire opleiding psychotraumatherapeut
- Basisopleiding Steunend Relationeel Handelen (SRH)
- Omgaan met cliënten met een borderline persoonlijkheidsstoornis
- Omgaan met agressie en (dreiging van) geweld binnen de ggz
- Omgaan met psychiatrie in de maatschappelijke opvang
Ggz volwassenen | Basis-ggz
- E-learning module: van DSM-IV naar DSM-5 voor de specialist
- Diagnostiek in de generalistische basis-ggz
- Suïcidepreventietraining gatekeeper
- Praktische psychofarmacologie bij volwassenen en ouderen
- Beroepsgeheim: regelgeving, uitzonderingen en praktijk
- Basiscursus psychopathologie volwassenen
- Het KOP-model: kortdurende behandeling binnen de generalistische basis-ggz en POH-GGZ
- Basiscursus Mindfulness Based Cognitive Therapy (MBCT)
- Acceptance and Commitment Therapy (ACT-HBO)
- Rouwbegeleiding
- Oplossingsgerichte korte psychotherapie
- Basiscursus groepsdynamica
- De patiënt met een ernstige psychiatrische aandoening (EPA) in de huisartsenpraktijk
- Het PrOP-model: kortdurende psychologische interventies bij kinderen en jongeren
- Behandeling van cliënten met een negatief zelfbeeld
- Acceptance and Commitment Therapy (ACT)
- Provocatieve technieken in de behandeling
- Korte opleiding Relatietherapie (KOR)
- De psychose van binnenuit bekeken
- Positieve psychologie in de praktijk
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie | accent ouderen (100 uur)
- Online mogelijkheden in begeleiding en behandeling
- Psychische stoornissen rondom fertiliteit, zwangerschap en bevalling
- Suïcidepreventietraining gatekeeper
- Modulair leertraject generalistische basis-ggz
- Modulaire opleiding cognitieve gedragstherapie
Ggz volwassenen | Specialistische ggz
- E-learning module: van DSM-IV naar DSM-5 voor de specialist
- E-learning zelfverwondend gedrag, begrijpen en interveniëren
- E-learning neuropsychotherapie: Persoonlijkheidsveranderingen bij hersenletsel!
- Leergang Zelfverwondend gedrag
- EMDR bij mensen met autisme
- Basiscursus schematherapie
- Seminar neuropsychotherapie: diagnostiek en behandeling van agitatie en apathie
- Introductie: werken met Virtual Reality in de ggz, welzijnssector of forensisch veld
- Specialistische diagnostiek bij verslaving en psychiatrie
- Schematherapie en EMDR
- Vervolgcursus EMDR bij volwassenen
- Begeleiding van verminderd ziekte-inzicht bij volwassenen en ouderen met hersenletsel
- Diagnostiek en behandeling van gecompliceerde rouw
- Hanteren van problemen en dilemma’s in werkbegeleiding en supervisie
- Eendaagse Basiscursus werkbegeleiding
- Probleemgedrag in context: de rol van de gedragskundige
- Vervolgcursus schematherapie
- Omgaan met onbegrepen gedrag bij (kwetsbare) ouderen
- Basiscursus EMDR volwassenen
- Tweedaagse cursus Werkbegeleiding en supervisie
- Man, vrouw of anders? Over genderdiversiteit en genderdysforie bij adolescenten
- Behandeling van cliënten met een negatief zelfbeeld
- Basiscursus schematherapie
- Korte opleiding Relatietherapie (KOR)
- Dialectische gedragstherapie
- Ontwikkelingsprofiel
- Mentaliseren als psychotherapeutisch gereedschap
- Affect Fobie Therapie (AFT) - Vervolgopleiding
- Terugkomdag Auditor ROPI-R: meten van herstelondersteunende zorg
- Diagnostiek en behandeling van dwang, preoccupaties en rituelen bij autisme
- Vervolgcursus EMDR bij volwassenen
- Conflicten in therapiegroepen: constructief benutten
- Vervolgcursus Schematherapie in groepen
- Behandeling complexe dissociatieve stoornissen - fase 1
- Vervolgcursus cognitieve gedragstherapie: Behandeling van cliënten met een licht verstandelijke beperking (LVB) (50 uur)
- Indiceren van zorg bij psychische stoornissen in de WMO
- Modulaire opleiding psychotraumatherapeut
Ggz volwassenen | Trauma
- Imaginatie en Rescripting met kinderen, jeugdigen en volwassenen
- Werken met levenslijnen: de levensboekmethode
- Introductie: werken met Virtual Reality in de ggz, welzijnssector of forensisch veld
- Schematherapie en EMDR
- Vervolgcursus EMDR bij volwassenen
- Diagnostiek en behandeling van gecompliceerde rouw
- Verrassende interventies bij behandeling van trauma, depressie en angst
- Vervolgcursus cognitieve gedragstherapie: persoonlijkheidsproblematiek en trauma (50 uur)
- Trauma en systeemtherapie: een ingewikkelde, maar noodzakelijke combinatie
- Basiscursus EMDR volwassenen
- Differentiaaldiagnostiek dissociatieve stoornissen, ernstige persoonlijkheidsstoornissen, nabootsing
- Polyvagaaltheorie in de dagelijkse praktijk
- Masterclass trauma en systeemtherapie: Treating the traumatized child
- Imaginatie en Rescripting met kinderen, jeugdigen en volwassenen
- Opleiding Imaginatie en symbolen bij trauma en gehechtheidsproblematiek
- Stabilisatieprogramma voor traumaverwerking
- Vervolgcursus cognitieve gedragstherapie: trauma, rouw en verwerkingstechnieken (50 uur)
- Lichamelijke aspecten van trauma en gehechtheidsproblematiek
- Cursus psychotraumahulpverlener
- EMDR binnen de forensische psychiatrie: net even anders
- Herkennen en behandelmogelijkheden van trauma bij mensen met een verstandelijke beperking
- Vervolgcursus EMDR bij volwassenen
- Diagnostiek en behandeling van traumagerelateerde stoornissen bij ouderen
- Behandeling complexe dissociatieve stoornissen - fase 1
- Herkennen en begeleiden van traumagerelateerde klachten bij ouderen
- Modulaire opleiding psychotraumatherapeut
Herstel
Herstel | SRH, Strengths Model en FACT
- SRH Coachdagen
- SRH Docentendagen
- Yucelmethode bij mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB)
- Forensische psychiatrie binnen de RIBW: net even anders
- Yucelmethode
- Post-hbo opleiding ggz-agoog
- Terugkomdag Auditor ROPI-R: meten van herstelondersteunende zorg
- Basisopleiding Steunend Relationeel Handelen (SRH) voor jongeren en gezinnen
- Geweldloze communicatie
- De Bubbel
- Outreachende aanpak achter de voordeur
- Inleiding SRH
- Basisopleiding Steunend Relationeel Handelen (SRH)
- Aanvullende module SRH: Winst met leefstijl
- Aanvullende module SRH: de Yucelmethode
- Verdiepingsmodule SRH en bemoeizorg
- Verdiepingsmodule SRH en mensen met autisme
- Introductiedag SRH – ITB: toeleiden naar werken, leren en recreëren
- Verdiepingsmodule SRH - ITB: toeleiden naar werken, leren en recreëren
- Implementatie Steunend Relationeel Handelen (SRH)
- SRH voor behandelaren
- Opleiding tot Coach SRH
- Docentenopleiding Steunend Relationeel Handelen
- Het Strengths Model
- FACT en SRH, een perfect paar
- FACT voor (SG)LVB
- Leidinggeven aan teams met uitgangspunt SRH
- Teamgerichte werkbegeleiding/coaching met uitgangspunt SRH
- Omgaan met psychiatrie in de maatschappelijke opvang
Herstel | Liberman Modules
- Training Liberman module 4: Omgaan met verslaving
- Training Liberman module 2: Omgaan met psychotische symptomen
- Terugkomdag gecertificeerde train-de-trainers Liberman
- Training Liberman module 3: Omgaan met vrije tijd
- Training Liberman module 3: Omgaan met vrije tijd
- Training Liberman module 1: Omgaan met antipsychotische medicatie
- Training Liberman module 5: Omgaan met werk
- Training Liberman module 6: Omgaan met sociale relaties en intimiteit
- Praktijkoefendag
- TCBS-dag
POH-GGZ en wijkteams
POH-GGZ en wijkteams | POH-GGZ
- Werken met levenslijnen: de levensboekmethode
- Slaap en de behandeling van slaapstoornissen
- Slaap en de behandeling van slaapstoornissen bij kinderen en jongeren
- Ontwikkeling en het perspectief van het jonge kind (tot 6 jaar)
- Psychische stoornissen bij zwangere en pas bevallen vrouwen voor hbo'ers
- Post-hbo opleiding cognitief gedragstherapeutisch werker
- Opleiding Praktijkondersteuner Huisartsenzorg GGZ: POH-GGZ (blended)
- Basiscursus psychopathologie volwassenen
- Het KOP-model: kortdurende behandeling binnen de generalistische basis-ggz en POH-GGZ
- Gedrags- en stemmingsproblemen bij dementie
- Rouwbegeleiding
- De patiënt met een ernstige psychiatrische aandoening (EPA) in de huisartsenpraktijk
- Het PrOP-model: kortdurende psychologische interventies bij kinderen en jongeren
- Psychiatrische aandoeningen bij ouderen
- De psychose van binnenuit bekeken
- Positieve psychologie in de praktijk
- Online mogelijkheden in begeleiding en behandeling
POH-GGZ en wijkteams | Wijkteams
- Werken met levenslijnen: de levensboekmethode
- Sociale media in de begeleiding van jongeren
- Gezinsdiagnostiek
- Gespreksvoering met ouders: samen optrekken in het belang van het kind
- De kracht van motiverende gespreksvoering
- Post-hbo opleiding bemoeizorg
- Opleiding ouderbegeleiding vanuit een visie op ouderschap in ontwikkeling
- Regievoering voor gedragswetenschappers
- Complexe scheidingen
- Aanpak vervuiling en hoarding
- Rouw bij dood in het gezin
- Congres Pedagogisch kompas voor het voortgezet onderwijs en mbo
- Hulpverlening aan kinderen en hun gescheiden ouders, mogelijkheden en valkuilen
- Behandelen van relationeel (ontwikkelings)trauma - congres met Dan Hughes
- Incredible Years: gedragstherapeutische oudertraining in opvoedvaardigheden
- Vierdaagse basistraining Signs of Safety
- Psychopathologie en de Wvggz: wat kan de begeleider?
- Indiceren van zorg bij psychische stoornissen in de WMO
- Outreachende aanpak achter de voordeur
- Basispsychiatrie in de wijk
- Begeleiden in participatie
- Groepscoaching in het sociale wijkteam
- Modulaire opleiding Infant Mental Health consulent DAIMH (voorheen generalist)
- Basisopleiding Steunend Relationeel Handelen (SRH)
- Introductiedag SRH – ITB: toeleiden naar werken, leren en recreëren
- Het Strengths Model
- FACT en SRH, een perfect paar
Jeugd, gezin en onderwijs
- Congres Seksuele gezondheid. Dat spreekt vanzelf?
- Ervaringsgericht 2-daags seminar Technieken voor geïntegreerde gezinstherapie bij hechtingstrauma's
- Masterclass Play en Fun activities for engaging different types of children
- Congres Pedagogisch kompas voor het voortgezet onderwijs en mbo
- Congres Kind en spel: trauma en systeemgericht werken
- Congres Autisme, een concept in beweging
- Voorlichting Scholingstraject Kinder- en Jeugdpsycholoog
Jeugd, gezin en onderwijs | Psychopathologie en diagnostiek
- E-learning module: van DSM-IV naar DSM-5 voor de specialist
- Emotionele ontwikkeling en welbevinden: Diagnostiek (SEO-V en SEO-R²) en interventies
- Diagnostiek in de generalistische basis-ggz
- Gezinsdiagnostiek
- Diagnostiek en behandeling van (ernstige) dyslexie
- Scholingstraject Kinder- en Jeugdpsycholoog NIP
- Slaap en de behandeling van slaapstoornissen bij kinderen en jongeren
- Ontwikkelingspsychologie en psychopathologie bij kinderen, jongeren en (jong-)volwassenen
- Neuropsychologisch onderzoek bij kinderen en jeugdigen
- ADHD bij kinderen en jongeren
- Man, vrouw of anders? Over genderdiversiteit en genderdysforie bij adolescenten
- Neuropsychologisch onderzoek bij 6-60 jarigen voor psychodiagnostisch werkenden
- Psychodiagnostiek bij het zeer jonge kind (0-6 jarige)
- Hoogbegaafdheid bij kinderen en jongeren
- Persoonlijkheidsonderzoek bij jongeren met de MMPI-A
- Behandelen van angst bij kinderen en jongeren
- Blended Postmaster opleiding diagnostiek bij kinderen en jeugdigen
- Post-hbo opleiding spelobservatie en Sandplay
- Voorlichting Scholingstraject Kinder- en Jeugdpsycholoog
- Ontwikkelingspsychologie
- Risicotaxatie bij jeugdige zedendelinquenten: training in de J-SOAP D
- Young Professionals: Workshop een goede intake (K&J)
- Risicotaxatie in de klinische praktijk: training in de SAPROF Youth Version
- Risicotaxatie in de ambulante praktijk: training in de RAF GGZ voor jongeren
Jeugd, gezin en onderwijs | Begeleiding en behandeling
- Imaginatie en Rescripting met kinderen, jeugdigen en volwassenen
- Hulpverlenen en begeleiden bij zelfbeschadiging
- Post-hbo opleiding systeemtherapeutisch medewerker
- Vertaalslag van (ggz-)diagnostiek naar praktisch handelen in het basisonderwijs
- Spreken of preken? Over heldere communicatie met pubers en jongeren
- Sociale media in de begeleiding van jongeren
- Assertiviteitstrainingen PrOP-model
- Praktische psychofarmacologie kinderen en jeugdigen
- Diagnostiek en behandeling van (ernstige) dyslexie
- Scholingstraject Kinder- en Jeugdpsycholoog NIP
- Suïcidepreventietraining gatekeeper
- Slaap en de behandeling van slaapstoornissen bij kinderen en jongeren
- Vertaalslag van diagnose en behandeling naar praktisch handelen in het voortgezet onderwijs
- Imaginatie en symbooldrama (KIPB)
- Ontwikkeling en het perspectief van het jonge kind (tot 6 jaar)
- Hulpverlening aan getraumatiseerde vluchtelingenkinderen en -gezinnen
- Gespreksvoering met ouders: samen optrekken in het belang van het kind
- Belichaamde professionaliteit
- Motiverende gespreksvoering voor gedragswetenschappers
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie - accent KJ (100 uur) - Blended
- Family System Trauma (FST) Supervisietraject
- Mindfulness voor kinderen en jongeren
- Regievoering voor gedragswetenschappers
- Schematherapie voor ouders en de Infant Mental Health (IMH) visie
- Behandeling van jeugdigen (adolescenten) met een negatief zelfbeeld
- Masterclass Play en Fun activities for engaging different types of children
- Het PrOP-model: kortdurende psychologische interventies bij kinderen en jongeren
- ADHD bij kinderen en jongeren
- Imaginatie en Rescripting met kinderen, jeugdigen en volwassenen
- Man, vrouw of anders? Over genderdiversiteit en genderdysforie bij adolescenten
- Diagnostiek en behandeling van dyscalculie
- De meerwaarde van dier, omgeving en natuur in therapie
- Opleiding Imaginatie en symbolen bij trauma en gehechtheidsproblematiek
- Oplossingsgerichte korte (psycho)therapie bij kinderen en jeugdigen
- Minder Boos en Opstandig - Revised (MB&O-R): groepsbehandeling (herzien) en individuele behandeling (nieuw) van gedragsproblemen
- Complexe scheidingen
- Hoogbegaafdheid bij kinderen en jongeren
- Post-hbo opleiding NVRG-systeemtherapeutisch werker
- Lichaamsgericht werken in speltherapie
- Rouw bij dood in het gezin
- Opgroeien in een adoptiegezin, pleeggezin of gezinshuis
- Psychosociale gevolgen van kanker in het gezin
- Basisopleiding EMDR bij kinderen en jeugdigen
- FOCUS: een groepstraining voor jongeren met ADHD of ADD
- Congres Kind en spel: trauma en systeemgericht werken
- Behandelen van angst bij kinderen en jongeren
- Behandelen van relationeel (ontwikkelings)trauma - congres met Dan Hughes
- Post-hbo opleiding spelobservatie en Sandplay
- Een integratieve benadering voor de aanpak van jongeren met complexe gedragsproblemen
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie | accent ouderen (100 uur)
- Voorlichting Scholingstraject Kinder- en Jeugdpsycholoog
- Signaleren en begeleiden van trauma in de ouder-kindrelatie (IMH)
- Postmaster opleiding speltherapie: Spel als psychotherapeutische interventie
- Gender- en seksuele diversiteit in de praktijk
- Masterclass Dyadic Developmental Psychotherapy (DDP) - Level 1
- Vertalen van neurodiagnose naar praktisch handelen bij kinderen en jeugdigen
- Leefklimaat in de residentiële zorg
- Communiceren met kinderen, kun je leren!
- Young Professionals: Workshop helder communiceren met kinderen
- Suïcidepreventietraining gatekeeper
- Supervisie voor IMH-consulent en IMH-specialist
- Basisopleiding Steunend Relationeel Handelen (SRH) voor jongeren en gezinnen
- Modulaire opleiding Infant Mental Health consulent DAIMH (voorheen generalist)
- Modulaire opleiding Infant Mental Health specialist
- Modulaire opleiding cognitieve gedragstherapie
- Modulaire opleiding systeemtherapie
Jeugd, gezin en onderwijs | Infant Mental Health
- Masterclass Play en Fun activities for engaging different types of children
- IMH module 3-C: Observeren van de ouder-kindrelatie/baby-observatie
- IMH module 1: Visie en vaardigheden gericht op ouder-kindrelatie in context
- Supervisie voor IMH-consulent en IMH-specialist
- Psychische stoornissen rondom fertiliteit, zwangerschap en bevalling
- Congres Kind en spel: trauma en systeemgericht werken
- Psychodiagnostiek bij het zeer jonge kind (0-6 jarige)
- Signaleren en begeleiden van trauma in de ouder-kindrelatie (IMH)
- Ontwikkeling en het perspectief van het jonge kind (tot 6 jaar)
- IMH module 4: Kortdurende interventies
- IMH module 5: Behandelen van de ouder-kindrelatie
- IMH module 6: Trauma binnen de ouder-kindrelatie
- IMH module 7: Behandelen ouder-kindrelatie bij ouder(s) met psychopathologie
- IMH module 8 (voorheen module 7): Integreren van de IMH visie in werk en persoon
- IMH module 8 (voorheen module 7): Integreren van de IMH visie in werk en persoon
- Modulaire opleiding Infant Mental Health consulent DAIMH (voorheen generalist)
- Modulaire opleiding Infant Mental Health specialist
Jeugd, gezin en onderwijs | Gezin en ouderschap
- Gezinsgesprekken
- Post-hbo opleiding systeemtherapeutisch medewerker
- Gezinsdiagnostiek
- Ouderschap bij complexe belastende omstandigheden
- Omgaan met (vermoedens van) ouderverstoting
- Psychische stoornissen bij zwangere en pas bevallen vrouwen voor hbo'ers
- Hulpverlening aan getraumatiseerde vluchtelingenkinderen en -gezinnen
- Gespreksvoering met ouders: samen optrekken in het belang van het kind
- Theoretisch technische hoofdcursus systeemtherapie, inclusief 12 uur wetenschap
- Opleiding ouderbegeleiding vanuit een visie op ouderschap in ontwikkeling
- Schematherapie voor ouders en de Infant Mental Health (IMH) visie
- Ervaringsgericht 2-daags seminar Technieken voor geïntegreerde gezinstherapie bij hechtingstrauma's
- Minder Boos en Opstandig - Revised (MB&O-R): groepsbehandeling (herzien) en individuele behandeling (nieuw) van gedragsproblemen
- Complexe scheidingen
- Post-hbo opleiding NVRG-systeemtherapeutisch werker
- Psychosociale gevolgen van kanker in het gezin
- Verdiepingscursus ouderbegeleiding: werken met partnerschap en opvoederschap van ouders
- Hulpverlening aan kinderen en hun gescheiden ouders, mogelijkheden en valkuilen
- Incredible Years: gedragstherapeutische oudertraining in opvoedvaardigheden
- Masterclass Dyadic Developmental Psychotherapy (DDP) - Level 1
- Psychische stoornissen rondom fertiliteit, zwangerschap en bevalling
- Supervisie voor IMH-consulent en IMH-specialist
- Modulaire opleiding Infant Mental Health consulent DAIMH (voorheen generalist)
- Modulaire opleiding Infant Mental Health specialist
- KOPP: Kwetsbaar Ouderschap en Psychiatrische Problematiek
Jeugd, gezin en onderwijs | Veiligheid
- Family System Trauma (FST) Supervisietraject
- Masterclass trauma en systeemtherapie: Treating the traumatized child
- Complexe scheidingen
- Geweldspatroon van dwingende controle in (ex-)partnerrelaties
- TOP-3 methodiek samenwerken voor veiligheid
- Vierdaagse basistraining Signs of Safety
- Outreachende aanpak achter de voordeur
- Verdieping complexe scheidingen met geweld
Jeugd, gezin en onderwijs | Trauma en gehechtheid
- Imaginatie en Rescripting met kinderen, jeugdigen en volwassenen
- Hulpverlening aan getraumatiseerde vluchtelingenkinderen en -gezinnen
- Family System Trauma (FST) Supervisietraject
- Vervolgcursus Theraplay & MIM
- Masterclass Body Basics vanuit Sensorimotor Psychotherapy
- Mentaliseren Bevorderende Therapie bij kinderen (MBT-K)
- Ervaringsgericht 2-daags seminar Technieken voor geïntegreerde gezinstherapie bij hechtingstrauma's
- Masterclass Play en Fun activities for engaging different types of children
- Masterclass trauma en systeemtherapie: Treating the traumatized child
- Imaginatie en Rescripting met kinderen, jeugdigen en volwassenen
- Opleiding Imaginatie en symbolen bij trauma en gehechtheidsproblematiek
- Lichaamsgericht werken in speltherapie
- Opgroeien in een adoptiegezin, pleeggezin of gezinshuis
- Intergenerationeel trauma
- Verdiepingscursus traumadiagnostiek en EMDR therapie bij mensen met een verstandelijke beperking
- Congres Kind en spel: trauma en systeemgericht werken
- Behandelen van relationeel (ontwikkelings)trauma - congres met Dan Hughes
- Signaleren en begeleiden van trauma in de ouder-kindrelatie (IMH)
- Hechtingsgerichte systeemtherapie met een hoofdrol voor de poppetjes
- Masterclass Dyadic Developmental Psychotherapy (DDP) - Level 1
- Basiscursus Theraplay & MIM
Jeugd, gezin en onderwijs | Onderwijs
- Hulpverlenen en begeleiden bij zelfbeschadiging
- Spreken of preken? Over heldere communicatie met pubers en jongeren
- Hulpverlening aan getraumatiseerde vluchtelingenkinderen en -gezinnen
- Minder Boos en Opstandig - Revised (MB&O-R): groepsbehandeling (herzien) en individuele behandeling (nieuw) van gedragsproblemen
- Hoogbegaafdheid bij kinderen en jongeren
- Rouw bij dood in het gezin
- Psychosociale gevolgen van kanker in het gezin
- Congres Pedagogisch kompas voor het voortgezet onderwijs en mbo
- Congres Autisme, een concept in beweging
- Gender- en seksuele diversiteit in de praktijk
- Diagnostiek en behandeling van dyscalculie
- Gespreksvoering met ouders: samen optrekken in het belang van het kind
- Vertaalslag van (ggz-)diagnostiek naar praktisch handelen in het basisonderwijs
- Vertaalslag van diagnose en behandeling naar praktisch handelen in het voortgezet onderwijs
- Alles Kidzzz: individueel werken met kinderen met externaliserende gedragsproblemen
- Vertalen van neurodiagnose naar praktisch handelen bij kinderen en jeugdigen
- Diagnostiek en behandeling van (ernstige) dyslexie
- Suïcidepreventietraining gatekeeper
Ouderen
Ouderen | Psychopathologie en diagnostiek
- E-learning module: van DSM-IV naar DSM-5 voor de specialist
- Seminar neuropsychotherapie: diagnostiek en behandeling van agitatie en apathie
- Persoonlijkheidsstoornissen bij ouderen
- Begeleiding van verminderd ziekte-inzicht bij volwassenen en ouderen met hersenletsel
- Psychiatrische aandoeningen bij ouderen
- Ontwikkelingsprofiel
- Diagnostiek en behandeling van traumagerelateerde stoornissen bij ouderen
- Herkennen en begeleiden van traumagerelateerde klachten bij ouderen
Ouderen | Begeleiding en behandeling
- Psychofarmacologie bij ouderen
- Praktische psychofarmacologie bij volwassenen en ouderen
- Begeleiding van verminderd ziekte-inzicht bij volwassenen en ouderen met hersenletsel
- Affect Fobie Therapie (AFT) in groepen
- Gedrags- en stemmingsproblemen bij dementie
- Affect Fobie Therapie (AFT)
- Omgaan met onbegrepen gedrag bij (kwetsbare) ouderen
- Oplossingsgerichte korte psychotherapie
- Psychiatrische aandoeningen bij ouderen
- Oplossingsgerichte gespreksvoering met ouderen
- Dialectische gedragstherapie
- Leertraject samenwerken rond probleemgedrag in de ouderenzorg
- Diagnostiek en behandeling van traumagerelateerde stoornissen bij ouderen
- Herkennen en begeleiden van traumagerelateerde klachten bij ouderen
- Psychopathologie en de Wvggz: wat kan de begeleider?
Forensische zorg | Risicotaxatie en diagnostiek
- E-learning module: van DSM-IV naar DSM-5 voor de specialist
- FARE - Forensisch Ambulante Risico Evaluatie
- Training in de HCR-20: V3
- Risicotaxatie bij zedendelinquenten STATIC-(R), STABLE-2007, ACUTE-2007 (SSA)
- Stalking Risk Profile: risicotaxatie en management bij stalkers
- Diagnostiek van psychopathie: training in de PCL-R
- Postmaster opleiding tot recherchepsycholoog
- Risicotaxatie in de klinische praktijk: training in de SAPROF
- Een integratieve benadering voor de aanpak van jongeren met complexe gedragsproblemen
- Risicotaxatie bij jeugdige zedendelinquenten: training in de J-SOAP D
- Screening bij stalking
- Risicotaxatie in de ambulante praktijk: training in de RAF GGZ
- Risicotaxatie in de ambulante praktijk: training in de RAF GGZ voor jongeren
- Risicotaxatie in de klinische praktijk: training in de SAPROF Youth Version
- Risicotaxatie van gewelddadig gedrag bij vrouwen: training in de FAM
Forensische zorg | Begeleiding en behandeling
- Opleiding Werken met mensen met een licht verstandelijke beperking en complexe problematiek
- Introductie: werken met Virtual Reality in de ggz, welzijnssector of forensisch veld
- Behandelprogramma Pas op de grens
- Forensische psychiatrie binnen de RIBW: net even anders
- Vervolgcursus cognitieve gedragstherapie: CGT binnen het forensisch werkveld (50 uur)
- Probleemgedrag in context: de rol van de gedragskundige
- Hulpverlening aan mannelijke slachtoffers van geweld in afhankelijkheidsrelaties
- Terugkomdag Auditor ROPI-R: meten van herstelondersteunende zorg
- EMDR binnen de forensische psychiatrie: net even anders
- TOP-3 methodiek samenwerken voor veiligheid
- Conflicten in therapiegroepen: constructief benutten
- Post-hbo opleiding forensische psychiatrie
- Dwangreductie en de-escalatie in de forensische zorg
- Motiverende gespreksvoering: training voor de forensische zorg
- (SG)LVB-problematiek vraagt specifieke zorg
- Dubbele diagnose
- Basisopleiding Steunend Relationeel Handelen (SRH)
- Omgaan met agressie en (dreiging van) geweld binnen de ggz
Verstandelijke beperking
Verstandelijke beperking | Psychopathologie en diagnostiek
- E-learning zelfverwondend gedrag, begrijpen en interveniëren
- Leergang Zelfverwondend gedrag
- Emotionele ontwikkeling en welbevinden: Diagnostiek (SEO-V en SEO-R²) en interventies
- Diagnostiek van gehechtheidsproblemen bij kinderen en jeugdigen met een verstandelijke beperking
- Emotionele ontwikkeling in relatie tot probleemgedrag
- Persoonlijkheidsproblematiek bij mensen met lichte verstandelijke beperking (LVB)
- Psychopathologie bij volwassenen met een lichte verstandelijke beperking
- Postmaster opleiding diagnostiek en behandeling (SG)LVB
- Psychopathologie bij mensen met een verstandelijke beperking voor mbo- en hbo-geschoolden
Verstandelijke beperking | Begeleiding en behandeling
- E-learning zelfverwondend gedrag, begrijpen en interveniëren
- Leergang Zelfverwondend gedrag
- Opleiding Werken met mensen met een licht verstandelijke beperking en complexe problematiek
- Yucelmethode bij mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB)
- Behandelprogramma Pas op de grens
- Mentaliseren Bevorderende Begeleiding bij cliënten met een verstandelijke beperking
- Persoonlijkheidsproblematiek bij mensen met lichte verstandelijke beperking (LVB)
- Gespreksvoering met ouders: samen optrekken in het belang van het kind
- Probleemgedrag in context: de rol van de gedragskundige
- Diagnostiek, begeleiding en behandeling van suïcidaliteit bij mensen met een VB
- Seksuele gezondheid van mensen met een verstandelijke beperking
- Verdiepingscursus traumadiagnostiek en EMDR therapie bij mensen met een verstandelijke beperking
- Autisme en een verstandelijke beperking
- Integratieve Therapie voor Gehechtheid en Gedrag (ITGG)
- Postmaster opleiding diagnostiek en behandeling (SG)LVB
- Een integratieve benadering voor de aanpak van jongeren met complexe gedragsproblemen
- Herkennen en behandelmogelijkheden van trauma bij mensen met een verstandelijke beperking
- Vervolgcursus cognitieve gedragstherapie: Behandeling van cliënten met een licht verstandelijke beperking (LVB) (50 uur)
- Herkennen van en omgaan met cliënten met een licht verstandelijke beperking
- Leefklimaat in de residentiële zorg
- Hulpverlenen aan slachtoffers van loverboyproblematiek
- Post-mbo opleiding autisme
- Veel culturen, één zorg
- (SG)LVB-problematiek vraagt specifieke zorg
- FACT voor (SG)LVB
Autisme
Autisme | Psychopathologie en diagnostiek
- E-learning module: van DSM-IV naar DSM-5 voor de specialist
- E-learning zelfverwondend gedrag, begrijpen en interveniëren
- Leergang Zelfverwondend gedrag
- Diagnostiek autismespectrumstoornissen bij volwassenen
- Autisme bij vrouwen
- Autisme en hechting
- Congres Autisme, een concept in beweging
- Diagnostiek en behandeling van dwang, preoccupaties en rituelen bij autisme
- Autisme en comorbiditeit
- Diagnostiek autisme bij kinderen
- Modulair leertraject autisme bij volwassenen en ouderen
- Modulair leertraject autisme bij kinderen en jeugdigen
Autisme | Begeleiding en behandeling
- E-learning zelfverwondend gedrag, begrijpen en interveniëren
- Leergang Zelfverwondend gedrag
- EMDR bij mensen met autisme
- Seksualiteit bij mensen met autisme
- Emotieregulatie en stressmanagement met cognitieve gedragstherapie bij mensen met ASS
- Post-hbo opleiding autismespecialist
- Cognitieve gedragstherapie bij kinderen en jongeren met autisme
- Congres Autisme, een concept in beweging
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie | accent ouderen (100 uur)
- Gezins(systeem)behandeling bij autisme
- Basiscursus begeleiden van mensen met autisme
- Pivotal Response Treatment (PRT)
- Post-mbo opleiding autisme
- Modulair leertraject autisme bij volwassenen en ouderen
- Modulair leertraject autisme bij kinderen en jeugdigen
- Verdiepingsmodule SRH en mensen met autisme
- Omgaan met normaal begaafde (jong)volwassenen met autisme binnen RIBW en dagbesteding
Medische psychologie en seksuologie
Medische psychologie en seksuologie | Medische psychologie
- Post-hbo opleiding psychosociale zorg door oncologieverpleegkundigen
- Seminar neuropsychotherapie: diagnostiek en behandeling van agitatie en apathie
- Mindfulness Based Cognitieve Therapie in een medische setting
- Angst na Kanker
- Rouw bij dood in het gezin
- Psychosociale gevolgen van kanker in het gezin
- Psychosociale oncologie voor geestelijk verzorgers
- Vervolgworkshop Angst na kanker
- Postmaster cursus medische psychologie
- Basiscursus cognitieve gedragstherapie | accent ouderen (100 uur)
- Cognitieve gedragstherapie bij vermoeidheid na kanker
- Psychische stoornissen rondom fertiliteit, zwangerschap en bevalling
Medische psychologie en seksuologie | Seksuologie
- Risicotaxatie bij zedendelinquenten STATIC-(R), STABLE-2007, ACUTE-2007 (SSA)
- Seksualiteit bij mensen met autisme
- Congres Seksuele gezondheid. Dat spreekt vanzelf?
- Post-hbo opleiding seksuologie
- Post academische opleiding seksuoloog
- Seksuele gezondheid van mensen met een verstandelijke beperking
- ASG Algemene Scholing Aanvullende Seksuele Hulpverlening (AS-ASH)
- Webinar Gender- en seksuele diversiteit
- Opleiding consulent seksuele gezondheid NVVS
- Gender- en seksuele diversiteit in de praktijk
Young Professionals
- Young Professionals: Workshop cognitieve gedragstherapie
- Young Professionals: Workshop een goede intake (K&J)
- Young Professionals: Workshop een goede intake (V&O)
- Young Professionals: Workshop groepsdynamische processen
- Young Professionals: Workshop helder communiceren met kinderen
- Young Professionals: Workshop mindfulness
- Young Professionals: Workshop motiverende gespreksvoering
- Young Professionals: Workshop psychotherapeutische aspecten
- Young Professionals: Workshop systeemtherapie